Bir bakır telin uçlarına, 6 volt, 4 volt ve 2 voltluk piller ayrı ayrı bağlanıyor. Daha sonra bu telin üzerinden geçen akım değerleri, şekildeki tabloya kaydediliyor.

Buna göre, gerilim (V) - akım (A) grafiği aşağıdakilerin hangisinde doğru çizilmiştir?


Resimde bir el fenerinin içi görülmektedir. Bu el feneri için sembollerle çizilen elektrik devrelerinden hangisi doğrudur?



Özdeş ampul ve üreteçlerle kurulu devrelerdeki K, L ve M ampullerinin parlaklık sıralaması hangi seçenekte doğru verilmiştir?
K > L > M | |
K > L = M | |
L = M > K | |
K = L = M |
Bir grup öğrenci performans görevleri için aşağıdaki düzenekleri kurup çalıştırıyorlar.

Buna göre hangi grupların kurduğu düzeneklerde elektrik enerjisi hareket enerjisine dönüşmüştür?
Yalnız Einstein grubunun | |
Yalnız Newton grubunun | |
Einstein ve Arşimet grubunun | |
Newton ve Arşimet grubunun |
Volkan aşağıdaki devreyi çalışır hale getirip ampul üzerindeki gerilimi ve akımı ölçmek istiyor.

Buna göre Volkan, voltmetre ve ampermetreyi devrenin hangi noktaları arasına bağlamalıdır?
| Voltmetreyi | Ampermetreyi | |
| A) | 1 - 2 | 2 - 3 |
| B) | 2 - 3 | 1 - 2 |
| C) | 1 - 4 | 2 - 3 |
| D) | 1 - 2 | 1 - 4 |

Özdeş ampullerle şekildeki devreyi kuran Ufuk, bu devreye bağladığı ampermetrelerden elde ettiği verilere göre aşağıdaki yorumları yapıyor:
I- Seri bağlı devre elemanlarının hepsinin üzerinden eşit akım geçer.
II- Paralel bağlı devre elemanlarının üzerinden geçen akımların toplamı, ana koldan geçen akıma eşittir.
III- Devrede direnci küçük olan koldan yüksek, direnci büyük olan koldan düşük akım geçer.
Buna göre, Ufuk'un yaptığı yorumlardan hangileri bu devrede test edilebilir?
Yalnız I | |
I- II | |
II- III | |
I- II - III |
Numaralandırılmış özdeş ampullerle kurulu şekildeki devrede K anahtarı açılıp L anahtarı kapatıldığında aşağıdaki durumlardan hangisi gerçekleşir?

2 ve 3 nolu ampullerin parlaklığı aynı kalır. | |
Ana koldan geçen akım artar. | |
1 nolu ampulun parlaklığı artar. | |
Devrenin eşdeğer direnci artar. |
Öğretmen; Gül, Tuğba ve İlker'den tahtaya çizdiği 1. ve 2. devreleri oluşturacakları bir deney düzeneği kurmalarını istiyor.

Deney öncesinde öğrenciler aşağıdaki tahminlerde bulunuyorlar.
Gül: 2.devredeki ampuller 1.devredekilere göre daha uzun süre ışık verirler.
Tuğba: 2. devredeki ampuller 1. devredekilere göre daha parlak ışık verirler.
İlker: Ampullerin 1. veya 2. devredeki gibi bağlanması ışık verme sürelerini değiştirmez.
Devrelerdeki pil, iletken tel ve ampuller özdeş olduğuna göre, deney sonucunda hangi öğrencilerin tahmini doğru çıkacaktır?
Yalnız Gül | |
Yalnız Tuğba | |
Gül ve Tuğba | |
Tuğba ve İlker |

Yukarıda verilen 1. ve 3. devrelerden K ampulleri kaldırılarak yerleri boş bırakılıyor. 2. devrede K ampulü kaldırılıp yerine bağlantı kablosu bağlanıyor. Diğer ampullerin parlaklıkları, ilk duruma göre hangisindeki gibi olur? (Pil ve ampuller özdeştir.)
| 1. Devre | 2. Devre | 3. Devre | |
| A) | Değişmez | Artar | Artar |
| B) | Değişmez | Artar | Değişmez |
| C) | Artar | Azalır | Azalır |
| D) | Artar | Değişmez | Değişmez |